Чому в метро мало лавок
Чому в метро мало лавок
Хто проводить багато часу в метрополітені, стикалися з тим, що на станції ніде присісти. У підземках дійсно мало лавок. І це обумовлено декількома факторами, про які розповімо далі.
Як розміщують лавки в метрополітені
Звичайно, повністю обійтися без лавок в метро не можна. Попри невеликий час очікування, є категорії пасажирів, яким фізично складно очікувати поїзда: літні люди, інваліди, люди з дітьми. Лавочка може знадобитися при різкому погіршенні самопочуття, від чого ніхто не застрахований.
Місце встановлення лавок залежить від проєкту станції. На об'єктах закритого типу вони розташовані з боків і в торці. А на станціях відкритого типу — в центрі платформи. Лавочки розміщують таким чином, щоб вони не заважали проходу пасажирів, що обумовлено заходами безпеки. Якщо лавки будуть перегороджувати прохід, при надзвичайній ситуації евакуація з метрополітену ускладниться.
Метро — не зал очікування
Основна причина, по якій в підземці мало лавочок — короткий інтервал руху поїздів. Сам принцип роботи метро не має на увазі тривалого очікування наступного поїзда, як, наприклад, на залізничному вокзалі, де передбачені зали очікування.
У метрополітені, в годину пік (з 7:00 до 10:00 і з 17: 00 до 20: 00), чекати поїзд доводиться від 1,5 до 3 хвилин. У вечірній час, а також у вихідні та свята, інтервал трохи більше – 5-10 хвилин. З цієї причини не потрібно встановлювати багато посадкових місць.
Не місце для сну
Ще одна причина, по якій в підземках не встановлюють багато лавочок — протидіяти нетверезим і бездомним пасажирам. Адже метрополітен не повинен перетворитися на місце розпивання або ночівлі.
Наприклад, в лютому 2021 в метро Нью-Йорка повністю прибрали лавки. Свої дії вони пояснили тим, що на лавках сплять бездомні, які сприймають підземку своїм будинком. До слова, це викликало у населення бурю негативу. В Інтернеті вчинок засуджували та називали «жорстоким» на тлі низьких температур і пандемії. Як же вчинити?
Щоб уникнути терактів
На жаль, теракти в метрополітені — не рідкість. У 2011 році в мінському метро стався єдиний в історії метрополітену теракт. Бомбу було закладено під лавку на найбільш завантаженій станції. Після цієї події лавки на станціях прибрали. Незабаром їх повернули на місце, але в меншій кількості. До слова, з цієї причини в метрополітені немає урн, оскільки вони можуть використовуватися для терактів.
Які лавки встановлюють в метро
При виробництві лавок для метрополітену потрібні матеріали, які дозволяють використовувати їх в місцях з високим навантаженням. Вони повинні бути міцними, володіти підвищеною зносостійкістю. При цьому мають бути стійкими, не перекидатися.
Популярний варіант – дерев'яні лавочки з металевим каркасом. Такі лавки відносять до розряду бюджетних. Вони недорогі, проте функціональні. Також використовуються лавки зі штучного каменю, або металеві. Мобільні лавочки в метрополітенах не застосовують. Для кращих експлуатаційних властивостей на станціях з високим завантаженням бетонують основу виробів.
Уздовж стін можуть встановлюватися лавки зі спинками та без. Спинки бувають рівними й округленими. До лавок, які розміщуються в центрі платформи, особливі вимоги. Конструкція виробів не повинна загороджувати огляд платформи. З цієї причини масивні паркові лавки не використовуються в метро, хоч вони набагато зручніші за звичайні лавки.
Все більш популярне виробництво лавочок з USB-виходами та розетками. У них використовується напруга 220 вольтів. Лавочки встановлюють на станціях з великою прохідністю, а також в місцях тривалого очікування поїзда. З цієї причини важливо серйозно поставитися до підбору лавок. Рекомендуємо звертатися до досвідчених виробників, які не перший рік виробляють меблів. Це допоможе уникнути невиправданих витрат і потенційного браку продукції.